Joint-marketing kampanje for Tusenfryd og GoPro

Tusenfryd er en av norges største merkevarer med flere hundre tusen følgere i sosiale medier, og de ønsker fortsatt vekst gjennom brukergenerert innhold og content branding. Tusenfryd ønsker å posisjonere seg ennå tydeligere som en fornøyelsespark for hele familien, ikke bare for dem som ønsker de største og mest spektakulære karusellene.

Løsningen:
I Edison Wolfram jobber vi med utgangspunkt i at brukergenerert innhold fra den virkelige verden skaper det beste innholdet i sosiale medier. Derfor lanserte vi kampanjekonseptet #familiefryd, hvor vi koblet sammen to av Norges kanskje mest spennende merkevarer, Tusenfryd og GoPro, til en joint-marketing aktivitet. Det taktiske målet med kampanjen er å øke det brukergenererte innholdet – og dermed merkevarenes synlighet – i sosiale og digitale kanaler gjennom hele sesongen.

Som et resultat av kampanjekonseptet, er det også blitt mulig å få låne gratis GoPro-kameraer i Tusenfryd. Det vil også bli etablert egne “sharing-zones” i ulike deler av parken hvor man har fri tilgang til WiFi, noe som gjør det enklere å dele video/bildeopplevelser under selve besøket.

Resultatet:
Kampanjens resultater overgikk alle forventinger med en total digital reach på over 1.6 millioner visninger i perioden. Dette ble oppnådd uten noen form for betalt annonsering.

Har du et prosjekt vi kan hjelpe deg med?